Dzień Mamy

Kilka dni temu obchodziliśmy Dzień Mamy. Uroczysty dzień dla każdego z Nas bez względu na to czy Same jesteśmy Mamusiami czy po prostu czcimy Nasze rodzicielki. I właśnie w tym dniu powinniśmy zwrócić  szczególną uwagę na to aby DZIĘKOWAĆ częściej, DOCENIAĆ mocniej i KOCHAĆ aż starczy sił. Powiedzenie „przez żołądek do serca” - nie wzięło się z powietrza.
I tym hasłem ja uczciłam Mój / Nasz dzień mamy.
Upiekłam sernik bananowy - banalnie prosty ale fenomenalny w smaku. Możecie go zrobić na szybko kiedy widzicie, że posiadane przez Was banany już nadają się do natychmiastowego wykorzystania. Przepis oczywiście znajdziecie na platformie Cookidoo w kolekcji zatytułowanej BANAN.
Szybki opis moich działań ☺️
Rozdrabniamy herbatniki w polewie czekoladowej. Podgrzewany masło przez około 3 minuty i następnie dodajemy wcześniej przygotowane herbatniki. Wszystko razem mieszamy.
Na wyłożoną papierem do pieczenia tortownicę wykładamy przygotowane ciastka z masłem i dociskamy do dna po czym wstawiamy do lodówki na 10-15 minut.
Teraz bierzemy się za przygotowanie Masy serowo - bananowej.
Z cukru przygotowuje własny cukier puder - dzięki TM6 (thermomix6) zajmuje mi to 20 sekund. Następnie nakładam motylek i ubijam w naczyniu białka. Kolejno dodaję twaróg, śmietanę , banany i miksuje. Tak przygotowaną masę przekładam na spód i wkładam do piekarnika na 160 stopni - czas 60 minut na drugim od dołu poziomie piekarnika. Studzę - jeśli pogoda nie sprzyja korzystam z dworu żeby było szybciej 😂 jeśli pieczemy sernik w lato to po prostu studzę go w najchłodniejszym miejscu w domu. Gdy się wystudzi wkładam do lodówki na około 4 godziny.
Na koniec ubijam śmietanę , mascarpone oraz cukier puder i tak przygotowany krem wykładam na wierzch sernika. Często posypuje wierzch gorzkim kakao lub wiórkami kokosowymi w zależności od humoru :)
W Tym przepisie nie musimy obawiać się , że coś Nam nie wyjdzie. Jest łatwy i nieskomplikowany - A co  najważniejsze - zachwycający w smaku.

Pozdrawiam
Thermomixowa Ola

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

JEST MOC

Zalety